Uneix-te al Club Woodgo, i entra al sorteig mensual d'un Triangle Pikler.
Uneix-te al Club Woodgo, i entra al sorteig mensual d'un Triangle Pikler.
Cistella 0

Els primers anys són importants.

Els primers anys són importants.

Les investigacions científiques realitzades en els darrers 30 anys ens han ensenyat que el període més important del desenvolupament humà és el que comprèn des del naixement fins als vuit anys. Durant aquests anys, el desenvolupament de les competències cognitives, el benestar emocional, la competència social i una bona salut física i mental forma una base sòlida per a l'èxit fins i tot ben entrada l'edat adulta. Encara que l' aprenentatge té lloc durant tota la vida, a la primera infància es produeix amb una rapidesa que després mai s'igualarà . Els anys corresponents a l'educació preescolar constitueixen la part central del període de la primera infància, i són els que fonamenten l'èxit tant a l'escola com després d'aquesta escola. Tot i que aquest informe se centra en els anys que corresponen a l'educació preescolar, cal assenyalar que l'aprenentatge a través del joc és pertinent durant tot el període de la primera infància i fins i tot després d'aquesta.

Des de la concepció fins als dos anys (o els primers 1.000 dies)

Amb l'estimulació adequada, el cervell del nen forma connexions neuronals a un ritme d'almenys 1.000 per segon. No obstant això, hi ha indicis recents que aquesta velocitat podria ser de fins a un milió per segon. Aquestes connexions es veuen potenciades pels entorns rics, afectuosos i protegits, en el context d‟una prestació de cures receptiva i lúdica que potenciï l‟establiment de llaços d‟unió i d‟un vincle segur, contribuint així a un desenvolupament emocional positiu.

Dels 3 als 5 anys

És l'època habitualment coneguda com a “període preescolar”. Les competències lingüístiques, socioemocionals i cognitives del nen experimenten un desenvolupament ràpid. Durant aquest període resulten essencials l'estimulació i l'aprenentatge derivats d'activitats com ara jugar, llegir o cantar, així com de la interacció amb els companys i els adults que tenen cura del nen, tant a casa com en entorns d'educació preescolar de qualitat. El joc en el període preescolar permet als nens explorar i donar sentit al món que els envolta, a més d'utilitzar i desenvolupar la imaginació i la creativitat.

Dels 6 als 8 anys

Aquest període normalment coincideix amb els primers cursos de lescola primària. L'aprenentatge basat en el joc continua tenint una importància crucial, però sovint es descuida en favor d'enfocaments educatius centrats en objectius acadèmics. Tot i això, en aquest període, els enfocaments d'aprenentatge actiu basat en el joc poden transformar les experiències educatives dels nens en els primers cursos de primària i enfortir tant la seva motivació com els resultats d'aprenentatge

pikler

Juga, diverteix-te, #somoswoodgo !!


Publicació més antiga Publicació més recent


Deixar un comentari